وزرای ارتباطات ایران و سوریه گسترش همكاری دو جانبه را بررسی كردند
نوشته شده توسط : breketid

به گزارش خبرنگار ایرنا در دمشق ، در این دیدار كه در محل وزارت ارتباطات و فناوری سوریه انجام شد ، دو طرف در خصوص تامین تجهیزات ارتباطی، ارتباط مستقیم فیبر نوری، ارتباطات بی سیم، همكاری در خصوص آژانس فضایی بین دو كشور و آموزش نیروهای وزارت ارتباطات سوریه گفت و گو و تبادل نظر كردند.

تهران و دمشق همچنین توافق كردند تا در زمینه همكاری های مزبور ضمن فعال كردن توافق ها و یادداشت های گذشته نشست های مشترك نیز داشته و كشورهای همسایه را نیز برای پیوستن به این همكاری ها تشویق كرده تا استقلال خود را در این حوزه بدست آورند.

استفاده از فناوری های ارتباطی و فضایی ایران برای توسعه همكاری بین كشورهای منطقه و تشكیل قطب واحد در دنیای مجازی از دیگر محورهای گفت و گوی وزرای ارتباطات و فناوری ایران و سوریه بود.

ارایه كمك های علمی و فنی از سوی ایران برای آموزش نیروهای متخصص سوری در ارتباط با برنامه های فضایی و برگزاری دوره های كوتاه مدت تصاویر ماهواره ای و سنجش از راه دور از دیگر محورهای دیدار تقی پور و الصابونی بود.

وزیر ارتباطات و فناوری سوریه در این دیدار از مواضع جمهوری اسلامی ایران در ارتباط با تحولات اخیر در سوریه تقدیر و تشكر كرد.

تقی پور امروز در دیدار با 'بشار اسد ' رییس جمهوری سوریه نیز پیام دعوت 'محمود احمدی نژاد' رییس جمهوری اسلامی ایران برای سفر اسد به تهران و حضور در شانزدهمین اجلاس سران جنبش عدم تعهد در تهران را تسلیم وی كرد.

شانزدهمین اجلاس سران جنبش عدم تعهد پنجم تا دهم شهریور ماه سال جاری به ریاست جمهوری اسلامی ایران در تهران برگزار می شود.

تقی پور كه روز گذشته (چهارشنبه) در راس هیاتی وارد فرودگاه بین المللی دمشق شد، از سوی وزیر ارتباطات و فناوری سوریه و 'محمدرضا رئوف شیبانی' سفیر ایران و جمعی از مسو,لان نهادهای ایرانی در سوریه مورد استقبال قرار گرفت.

خاورم**1436





:: برچسب‌ها: لا ,
:: بازدید از این مطلب : 187
|
امتیاز مطلب : 9
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : جمعه 5 خرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: